In beweging blijven: SportBit manager

In beweging zijn en blijven, dat is waar Aleco voor staat. Daarom blijven wij als organisatie onszelf ook constant vernieuwen. De ene keer heeft het als doel om wat leuker er uit te gaan zien, denk aan ons nieuwe logo en de website, en de andere keer is het om onze sporters het wat makkelijker te maken. Onze meest recente ontwikkeling zit op de tweede optie. Ik heb het dan uiteraard over onze overstap op SportBit manager.

Zelf had ik niet helemaal scherp wat deze overstap nu eigenlijk precies inhoudt, dus ben ik even met onze trainer Niek om tafel gaan zitten. Aangezien Niek deze overstap op heeft gezet kon hij mij precies vertellen wat de ins en outs zijn en natuurlijk ben ikzelf niet de beroerdste en deel ik deze informatie ook met jullie. Maar genoeg over mijn gulheid, tijd om Niek aan het woord te laten.

 

Joram:

Hey Niek, waarom eigenlijk al deze verandering bij Aleco?

Niek:

Als Aleco willen we graag een stap vooruit maken en in beweging blijven. Daarbij mochten dus dingen als een logo en de website weer even opgepoetst worden. Met de overstap naar SportBit Manager maken we weer een nieuwe stap, deze keer erop gericht om onze sporters het wat makkelijker te maken. Tegenwoordig moet een hoop al geregeld en gedaan worden, dan is het vanuit ons wel zo fijn dat we het makkelijker maken waar het makkelijker kan.

Met SportBit manager is het dan ook de bedoeling dat mensen makkelijker zichzelf kunnen inschrijven via de app en zelfs zichzelf automatisch kunnen laten inschrijven voor bepaalde lessen. Het geheel van inschrijven en vervolgens informatie en communicatie krijgen over je lessen wordt hiermee een stuk overzichtelijker. Daarnaast heeft het momenteel in de coronatijd ook het voordeel dat we makkelijker kunnen zien hoeveel mensen ingeschreven zijn, kan er eenvoudiger een limiet op het aantal deelnemers gezet worden en kan je achteraf snel terugvinden wie er aanwezig waren.

 

Joram:

Oké, dat klinkt als een mooie stap vooruit. Het systeem loopt ondertussen alweer twee weken. Wat is de eerste indruk van het systeem?

Niek:

Tot op heden loopt het systeem zeer goed. Natuurlijk waren er de eerste dagen wat opstart problemen en wat onwennigheid. Nu na die eerste twee weken is al wel duidelijk te zien dat veel van onze sporters het onder de knie krijgen, de app begint goed te lopen en er komen steeds meer inschrijvingen binnen. Met SportBit manager gaat alles toch wat makkelijker en sneller. Zo is er een optie voor automatische inschrijvingen die flink tijd bespaart, omdat je niet meer elke week opnieuw hoeft te reserveren.  Je merkt hierdoor dat de eerste groepslessen al aardig vol beginnen te raken, waardoor we alweer na moeten gaan denken over extra momenten en/of trainers.

Natuurlijk lopen we ook nog wel tegen wat dingetjes aan die we zelf nog niet wisten of die nog even bijgewerkt moeten worden. Zo zijn we erachter gekomen dat er gezinsaccounts gekoppeld kunnen worden. Hierdoor kan één persoon uit het gezin de app openen en meteen de trainingen reserveren voor het hele gezin. Dit is een optie waar we zelf ook pas net achter zijn gekomen. Een probleempje waar we nog tegenaan lopen is dat mensen soms de verkeerde abonnementsvorm hebben, waardoor ze niet voor hun gewenste lessen en trainingen kunnen inschrijven. Dit is voor ons lastig te achterhalen en voor de sporters mogelijk frustrerend. Dus mochten lezers ertegen aanlopen dat ze niet bij hun gewenste les kunnen komen, moeten ze even contact opnemen. Dan helpen we ze uiteraard verder!

 

Joram:

En wat is het grootste verschil voor de sporters?

Niek:

Dat sporters heel duidelijk het weekrooster kunnen zien, ze kunnen in één oogopslag zien wat er allemaal te doen is. Het is dus meteen te zien welke training wanneer is, wat het inhoudt en wie er allemaal zullen zijn. Met SportBit manager is het mogelijk om buddy’s te maken, waardoor je van je bevriende sporters kan zien wanneer zij gaan sporten. Daarnaast kan de communicatie via de app gaan lopen, waardoor sporters heel direct geïnformeerd kunnen worden over acties en ontwikkelingen binnen Aleco. Je hoeft dus niet meer social media of je mail in de gaten te houden, alles kan gewoon binnen komen via de app.

Ook is het voortaan mogelijk om je abonnementsvorm nu zelf aan te passen. Zo kan je naar jouw behoefte zelf up- of downgraden. SportBit manager is ook direct gekoppeld aan onze ledenadministratie en alle incasso’s en facturen komen voortaan maandelijks direct uit het systeem, waardoor dit ook wat gestroomlijnder gaat lopen. Kort gezegd zal met dit systeem alles weer net wat vlugger en overzichtelijker worden voor iedereen.

 

Dat is dan weer wat informatie. Loop je toch ergens tegenaan, schroom niet en vraag het onze trainers of stuur een mailtje naar niek@aleco.nl en dan helpen we je zo snel als mogelijk weer in beweging!